Tomasz Gęstwicki

Projektowanie przyjaznego środowiska dla edukacji i twórczości w epoce przyspieszonego rozwoju

Wykładnicze tempo rozwoju technologicznego jeszcze nigdy nie ukazało swego oblicza w tak naoczny i namacalny sposób, jak w okresie pandemii. Niesłabnący rozrost gamy narzędzi komunikacji na dobre odmienia naszą codzienność i krajobraz społeczny, zapośredniczając strumień życia w milionach algorytmów tworzonych przez anonimowe dla nas osoby i organizacje. Świat, w którym to, co prywatne i zawodowe przecina się w coraz większym stopniu z ekranem i interfejsem, wymusza na nas bezustanne dokonywanie kluczowych wyborów związanych z narzędziami, które przechwytują i na nowo kształtują nasze nawyki, rytuały i zwyczaje, a ostatecznie również modyfikują sposób myślenia. Szczególnie wrażliwa na tego typu zmiany jest domena humanistyczna, w tak silny sposób oparta na języku, komunikacji i pracy umysłowej. W jaki sposób, w takich zastanych warunkach, wytwarzać i kształtować domeny edukacji, kultury i sztuki? Czy jesteśmy skazani na technologiczne zapośredniczenie narzucane przez coraz potężniejsze spółki technologiczne, czy jednak możemy kształtować nasze środowisko pracy i sposób codziennego życia w niezależny sposób, na własnych warunkach?

Podczas krótkiego, dwudniowego kursu przyjrzymy się powodom dla których w tak spektakularny, a niekiedy też rujnujący sposób przenika się dziś cyfrowy marketing i codzienna komunikacja, a tym samym dziennikarstwo, kultura i sztuka. Przeanalizujemy narzędzia i strategie umożliwiające w warunkach przesytu tworzenie jakościowych treści, oraz sposoby w jaki instytucje pomagają dziś twórcom budować ich własną niezależność i konkurencyjność na rynku kultury i sztuki. Spróbujemy stworzyć też zalążek własnego warsztatu i środowiska pracy, umożliwiający budowanie własnej, niezależnej tożsamości, w epoce cyfrowych zapośredniczeń.

Wymagania: podstawowa znajomość obsługi komputera i języka angielskiego

Komunikacja przez nowe media

Tomasz Gęstwicki

Tomasz Gęstwicki

Medioznawca, strateg i projektant doświadczeń użytkownika. Od ponad 10 lat tworzę, rozwijam i zarządzam zespołami kreatywnymi. W tym czasie zrealizowałem kilkaset projektów, w ramach których projektowałem dedykowane rozwiązania, które produkowałem, dla których tworzyłem treści lub w których doradzałem.
Pracowałem zarówno dla polskich, jak i zagranicznych klientów, wywodzących się z różnych obszarów biznesowych – min. finansowych, farmaceutycznych, biotechnologicznych, motoryzacyjnych, jak i dla turystyki, kultury i edukacji. Budowałem od podstaw tożsamości dla startujących i dojrzałych biznesów, rozwijałem cyfrowe produkty, produkowałem i tworzyłem treści, oraz planowałem i wdrażałem strategie marketingowe. Jestem absolwentem Kulturoznawstwa UAM, podyplomowego User Experience Design SWPS oraz Zarządzania Innowacją na School of Form.

Narodowy Instytut Wolności